- Určeno pro:
- 1. ročník
- Formát:
- A4 (21 x 30 cm)
- Počet stran:
- 72
Pracovní sešit je určen pro počáteční výuku čtení analyticko-syntetickou metodou bez tvorby slabik, a to pro období, kdy pracujeme s velkými tiskacími písmeny, tedy přibližně od září do konce listopadu. Je koncipován tak, že si jej žáci s pomocí učitele sami dotváří. Učitelům je v něm ponechán prostor pro vlastní nápady a myšlenky a pro individuální přístup k žákům.
Žáci se učí číst písmena postupně. Každé písmeno si po jeho procvičení vybarví na třetí straně pracovního sešitu, a postupují tak po cestě za pohádkou. Obvykle začínají číst tak, že nejdříve vyslovují jednotlivá písmena a hned poté řeknou slovo celé. Teprve později se naučí číst rovnou celá slova.
Chceme také připomenout, že je potřeba s žáky neustále procvičovat syntézu a analýzu slov: A-H-O-J = AHOJ, MÁ-M-A = MÁMA, T-Á-T-A = TÁTA apod. Některým žákům to zpočátku dělá potíže a potřebují více času a častější procvičování, aby tento postup zvládli.
Upozorňujeme také na to, že při psaní tiskacích písmen nevyžadujeme naprostou přesnost a úhlednost tvarů. V této fázi nejde o výuku psaní, ale o zapamatování písmen prostřednictvím jejich zapsání a také o to, aby si žáci uvolnili a procvičili ruku.
Pro práci s jednotlivými stranami jsou připraveny pokyny, které čte žákům učitel. Liché strany jsou připraveny pro samostatnou práci. Do rámečků mohou žáci psát písmena, slova nebo věty, do volného místa dole kreslit nebo nalepovat obrázky, které mají souvislost s probíraným písmenem nebo zapsaným textem.
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?