- Určeno pro:
- 6. ročník
- Formát:
- B5 (16 x 23 cm)
- Počet stran:
- 63
Učebnice doporučená pro 6.r. ZŠ vytvořená v souladu s RVP ZV.
Jednotlivé učebnice můžete zařadit individuálně podle ŠVP
Učivo matematiky celého 2. stupně ZŠ není děleno klasicky do jednotlivých ročníků, ale je rozděleno tematicky do 16 učebnic. Náplň každé učebnice přesně vychází z RVP ZV. Rozdělení látky do samostatných tematických celků vychází vstříc potřebám škol – je tak možné řadit látku individuálně podle ŠVP, který má škola zpracován. V navrženém pořadí (viz níže) je počítáno se čtyřmi tématy pro každý ročník.
Pro každé téma bude připravena učebnice a pracovní sešit
V učebnici je látka vysvětlena, přičemž hlavní důraz je soustavně kladen na jednoduchost výkladu a na bezprostřední provázanost s praktickým využitím právě probíraného matematického aparátu. Učebnice obsahuje dostatek vyřešených návodných úloh k podchycení všech jevů a úlohy na procvičení.
Učebnice předkládá a vysvětluje látku, pracovní sešit slouží k procvičování látky a jako banka dalších úloh. Tím je zabezpečeno, že učebnice spolu s pracovním sešitem jsou dostačujícími podklady pro vedení výuky. Není třeba doplňovat dalšími sbírkami úloh.
Řazení kapitol v učebnici a pracovním sešitě je pochopitelně identické, předpokládá se souběžná práce s učebnicí i pracovním sešitem.
Koncepce učebnice
Učebnice je rozdělena do kapitol, které tvoří jednotlivé celky látky. Každý celek látky je koncipován nejvýše na 3 vyučovací hodiny.
Hlavní snahou je látku předkládat čtivou formou s důrazem na přímočaré souvislosti s praxí a s dříve probíranou látkou. V učebnici je použito několik jednoduchých typů textů a označení, které mají napomoci orientaci. Jde o:
Takto koncipovaný text učebnice dává učitelům dostatek materiálu, aby mohli přirozeně střídat činnosti v hodinách – diskutovat, zdůvodňovat, vysvětlovat, procvičovat či hledat odpovědi na více či méně obtížné otázky. Zároveň učitelům umožňuje efektivně učivo sumarizovat a zpřehledňovat – při opakování je např. možné využívat shrnutí nebo „poučky“.
1 ZOPAKUJME SI, CO VÍME O PŘIROZENÝCH ČÍSLECH
2 ČÍSLA NEMUSÍ BÝT CELÁ
3 JAK POZNÁTE, KTERÉ Z DESETINNÝCH ČÍSEL JE VĚTŠÍ?
4 NAUČÍME SE SČÍTAT DESETINNÁ ČÍSLA
5 PO SČÍTÁNÍ JE NA ŘADĚ ODČÍTÁNÍ
6 NĚKDY MUSÍME SČÍTAT A ODČÍTAT SOUČASNĚ
7 NÁSOBIT A DĚLIT DESETI JE SNADNÉ - UKÁŽEME SI TO
8 VYSVĚTLÍME VZTAHY MEZI RŮZNÝMI JEDNOTKAMI
9 JAK SE NÁSOBÍ DESETINNÁ ČÍSLA? UKÁŽEME SI TO
10 PO NÁSOBENÍ JE NA ŘADĚ DĚLENÍ
11 PUSŤME SE DO SLOŽITĚJŠÍCH VÝPOČTŮ
12 JAK PRACUJEME S DLOUHÝMI DESETINNÝMI ČÍSLY?
13 K VYJADŘOVÁNÍ ČÁSTÍ CELKU POUŽÍVÁME ZLOMKY
VÝSLEDKY
S titulem Matematika 6.r. - Desetinná čísla (učebnice) souvisí:
Pracovní sešit z matematiky pro 2.stupeň základní školy
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?