Objednávky vyřizujeme/odesíláme i v pondělí 30.12. Pracujeme pořád ;-).
Košík 0 Kč
Celková cena:
0 Kč
Počet produktů:
K pokladně Košík je prázdný Zboží v košíku

    -11%

    • Biologie rostlin pro gymnázia

    Biologie rostlin pro gymnázia

    Biologie rostlin pro 1.ročník gymnázií.

    • akce
    • sleva
    Naše cena s DPH:
    245 Kč DPH 0%
    Původní cena s DPH:
    274 Kč
    Ušetříte:
    29 Kč
    Dostupnost:
    skladem
    ks
    DO KOŠÍKU
    Autor:
    Lubomír Kincl, Miloslav Kincl, Jana Jakrlová
    Nakladatel:
    FORTUNA
    Kód zboží:
    16719
    EAN / ISBN:
    9788071689478
    FORTUNA

    Popis produktu

    • Ucelenou řadu učebnic biologie tvoří soubor samostatně prodejných šesti publikací nazvaných podle tematických okruhů učiva daného platnými osnovami pro gymnázia.
    • Učebnice mají schvalovací doložky MŠMT ČR.
    • Text je rozdělen do kapitol: Stavba rostlinné buňky, Stavba a funkce rostlinných orgánů, Systém a evoluce rostlin, Systém a evoluce hub. Nechybí ani problematika geneticky modifikovaných rostlin.
    • Názornost zvyšují obrázky, grafy a tabulky.
    • Čtvrté přepracované vydání

    Určeno pro:
    Střední škola
    Formát:
    A5 (15 x 21 cm)
    Počet stran:
    303

    O učebnici

    Předkládaná učebnice představuje nově přepracovaný a doplněný text, který navazuje na učební text V. Kubišty (Kubišta 2000). Snahou autorského kolektivu bylo sestavit moderní středoškolskou učebnici, která by poskytovala vyvážený výběr poznatků a umožňovala v příčinných souvislostech pochopit základní jevy a procesy ze života rostlin a hub. Důraz byl přitom položen na jednotu mezi strukturou a funkcí rostlinného organismu (i jeho jednotlivých částí), včetně vztahu mezi rostlinou a jejím prostředím. Zvýšená pozornost byla rovněž věnována zachycení nejdůležitějších evolučních změn a trendů v rostlinné říši, stejně jako i vztahům mezi rostlinami a hlavními skupinami prokaryotických a eukaryotických organismů.
    Výběrem učiva (v co nejužší návaznosti na předcházející znalosti a zkušenosti žáků) nebyl sledován jen teoretický a praktický význam jednotlivých poznatků; jedním z cílů bylo i výchovné působení textu na žáky a formování jejich hlubšího zájmu o svět živých organismů i o přírodu jako celek. Ukazuje se, že výchova k lásce a úctě k přírodě a jejím hodnotám zůstává trvalou prioritou v rámci působení učitele na žáka, který by se měl stát vnímavým pozorovatelem i obdivovatelem krás přírody.
    Autoři této učebnice se snažili vyvarovat nadměrné vědeckosti a nepřiměřené náročnosti textu, museli však zohlednit i rychlý vývoj biologických oborů a doplnit některé kapitoly o nové poznatky. Proti předchozímu vydání doznaly výrazného přepracování zejména kapitoly 9 a 10 (Systém a evoluce rostlin; Systém a evoluce hub), kdy bylo více přihlédnuto k odborným hlediskům a současným představám o evoluci organismů. Místy byl text upřesněn a doplněn jak poznatky využitelnými v praktickém životě, tak i vybranými zajímavostmi ze světa rostlin, které se vztahují k probíraným tématům a zvyšují přitažlivost učiva pro studenty; nově jsou zmíněny též některé aktuální otázky, jako např. problematika geneticky modifikovaných rostlin.
    Od základního textu je petitem odlišen text rozšiřující, určený zejména pro žáky s hlubším zájmem o botaniku. V zájmu zvýšení názornosti je text doplněn četnými příklady a obrázky; zařazené obrázky, grafy a tabulky však zachycují hlavně jevy obecnější povahy a skupinové znaky.
    Vzhledem k omezenému rozsahu bylo nezbytné výběr zástupců jednotlivých skupin organismů silně omezit. V žádném případě proto nemůže tato učebnice nahradit používání určovacích klíčů či barevných obrazových atlasů rostlin a hub, ani přímé pozorování organismů v jejich přirozeném prostředí.
    Opakování a procvičování učiva (i jeho lepší pochopení) usnadňují kontrolní otázky a úkoly, jejichž počet byl proti předchozím vydáním výrazně rozšířen (na celkově 320). Mnohé otázky či úkoly jsou navíc formulovány problémově a nutí studenty nejen znát fakta, ale především s nimi aktivně pracovat (včetně sběru dat v terénu), promýšlet jejich vzájemné souvislosti, učí je samostatně formulovat závěry; dávají tak studentům dostatečný prostor k získávání přímých, aktivních zkušeností, které výrazně zvyšují efektivitu výuky. Náročně pojaté kontrolní otázky a úkoly si rovněž kladou za cíl přispět ke zlepšení výchovy talentovaných studentů, včetně zkvalitnění jejich přípravy ke studiu na vysokých školách biologického zaměření. Některé náměty mohou být využity i v různých zájmových kroužcích.
    Učebnice odpovídá výběrem a uspořádáním poznatků výchovnému standardu pro gymnázia (tematické okruhy 2. Biologie rostlin a 3. Biologie hub), stejně jako i nárokům, které budou kladeny na studenty v rámci připravované společné části maturitní zkoušky. Rozsah i uspořádání faktů vytváří dostatečný prostor pro práci učitele, který pak může podle celkové úrovně a zájmu žáků, svých možností i regionálních zvláštností školy upravit obsah výuky biologie rostlin.

    Obsah učebnice

    1. Úvod
    2. Rostlinná buňka
    3. Rostlinná pletiva
    4. Rostlinné orgány
    5. Vodní režim rostlin
    6. Látkový a energetický metabolismus rostlin
    7. Růst a vývoj rostlin
    8. Rozmnožování rostlin
    9. Systém a evoluce rostlin
    10. Systém a evoluce hub
    11. Rostliny a prostředí
    12. Příloha
    13. Dějiny země
    14. Doporučená literatura
    15. Rejstřík

    Zákazníci s tímto zbožím často kupují:

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    S titulem Biologie rostlin pro gymnázia souvisí:

    Souhlas s použitím souborů cookies

    Tento web používá soubory cookies. Kliknutím na tlačítko souhlasím, to berete na vědomí. Další informace

    Nastavte souhlasy, souhlasím s:

    Potvrdit výběr
    Souhlasím a zavřít.
    Nastavení

    Zboží bylo vloženo do košíku

    S učebnicí vloženou do košíku zákazníci často kupují:

    Opravdu chcete vyprázdnit košík?