Soubory barevně ilustrovaných volných listů slouží v předslabikářovém období k nácviku základních čtenářských dovedností. Postihují a zpracovávají učivo vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura dané RVP ZV – přílohou upravující vzdělávání žáků se speciálními potřebami.
Tabulky ke čtení si získaly velkou oblibu mezi prvňáčky a jejich učiteli.
Tabulky ke čtení pro 1. ročník základní školy postihují a zpracovávají učivo vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura dané Rámcovým vzdělávacím programem základního vzdělávání – přílohou upravující vzdělávání žáků se speciálními potřebami.
Lze je využít i jako doplněk slabikářů používaných v běžných typech škol. Využití mohou nalézt i v předškolním vzdělávání či při vzdělávání dětí s poruchami autistického spektra apod.
Celková koncepce pracovních listů je logická a má vhodné členění. Pracovní listy slouží rozvoji slovní zásoby a ke zdokonalování komunikačních schopností žáků, dále k procvičování učiva – tvoření slov, určování první hlásky ve slovech apod. V obsahu učitelé, případně rodiče naleznou návod, jak s pracovním listem pracovat, a k čemu slouží. Pracovní listy odpovídají po stránce metodické i didaktické požadavkům, které jsou na obdobné učební texty pro žáky základní školy kladeny. Jsou pěkně využity i mezipředmětové vztahy se vzdělávacím oborem Člověk a jeho svět. Po stránce didaktické je učivo dobře zpracováno, vhodně doplňuje slabikář Naše čtení I. Žákům, kteří vyžadují pomalejší tempo výuky a individuální přístup, napomáhají ke snadnějšímu pochopení učiva. Grafická úprava pracovních listů je pěkná, motivuje zájem žáků.
Určeno pro:
1. ročník
Formát:
A4 (21 x 30 cm)
Počet stran:
104
Obsah učebnice
1. Zasedací pořádek
2. Přikládání obrázků k písmenům podle první hlásky ve slově
3. Přikládání počátečních písmen ve slově k obrázkům
4. Návodné věty k obrázkům na tab. č. 5 a 6
5. Přikládání jmen chlapců k obrázkům podle obsahu vět na tab. č. 4
6. Přikládání jmen děvčat k obrázkům podle obsahu vět va tab. č. 4
7. Slova se dvěma souhláskami na začátku typu "stopa": stopa, stohy, stoly, stany, stuha
8. Škola, vrata, vrána, kráva, tráva
9. Mléko, zvony, klády, kruhy, vlaky
10. Zmije, křída, dřevo, bříza, brýle
11. Slova se dvěma souhláskami na začátku typu "špalek": špaček, vrabec, krocan, králík, prapor
12. Hřeben, hříbek, hřebík, čmelák, křeček
13. Přikládání jmen dětí k obrázkům podle obsahu vět
14. Jednoslabičná slova typu "klíč": klíč, stůl, vlak, drak, mrak
15. Slon, člun, stan, plot, klec
16. Kluk, trám, zvon, švec, vřes
17. Dvouslabičná slova typu "brousek": brousek, kroužek, klouzek, šroubek, proutek
18. Svouslabičná slova se dvěma souhláskami uprostřed typu "liška": liška, šiška, kamna, kočka, bedna
19. Pasta, párky, šípky, pecka, lampa
20. Želva, vejce, pumpa, taška, kachna
21. Dvouslabičná slova se dvěma souhláskami uprostřed typu "kartáč": kartáč, kaktus, česnek, cirkus, rohlík
22. Přikládání jmen dětí k obrázkům podle obsahu vět
23. Tříslabičná slova se dvěma souhláskami uprostřed typu "ve-ver-ka": veverka, kukačka, lavička, vánočka, panenka
24. Tříslabičná slova se dvěma souhláskami uprostřed typu "pun-čo-chy": punčochy, kalhoty, bačkory, konvice, kaštany
25. Tříslabičná slova se dvěma souhláskami uprostřed typu "za-hra-da": zahrada, postele, výkresy, záclony, nádraží
26. Dvouslabičná slova se dvěma souhláskami na začátku a uprostřed typu "hruška": hruška, slunce, krejčí, svíčka, hračky