- Určeno pro:
- 6. ročník
- Formát:
- B5 (16 x 23 cm)
- Počet stran:
- 56
Učebnice doporučená pro 6.r. ZŠ vytvořená v souladu s RVP ZV.
Učivo matematiky celého 2. stupně není děleno klasicky do jednotlivých ročníků, ale je rozděleno tematicky do 16 učebnic. Náplň každé učebnice přesně vychází z RVP ZV. Rozdělení látky do samostatných tematických celků vychází vstříc potřebám škol – je tak možné řadit látku individuálně podle ŠVP, který má škola zpracován. V tomto navrženém pořadí je počítáno se čtyřmi tématy pro každý ročník.
Doporučeno pro 6. ročník:
-Desetinná čísla – musí předcházet učebnici „Základy geometrie“ a „Kladná a záporná čísla“
-Kladná a záporná čísla – musí předcházet učebnici „Zlomky, poměr“
-Dělitelnost
-Základy geometrie – musí předcházet učebnici „Shodnost geometrických útvarů, souměrnosti“
Jednotlivé učebnice můžete zařadit individuálně podle ŠVP
Učivo matematiky celého 2. stupně ZŠ není děleno klasicky do jednotlivých ročníků, ale je rozděleno tematicky do 16 učebnic. Náplň každé učebnice přesně vychází z RVP ZV. Rozdělení látky do samostatných tematických celků vychází vstříc potřebám škol – je tak možné řadit látku individuálně podle ŠVP, který má škola zpracován. V navrženém pořadí (viz níže) je počítáno se čtyřmi tématy pro každý ročník.
Pro každé téma bude připravena učebnice a pracovní sešit
V učebnici je látka vysvětlena, přičemž hlavní důraz je soustavně kladen na jednoduchost výkladu a na bezprostřední provázanost s praktickým využitím právě probíraného matematického aparátu. Učebnice obsahuje dostatek vyřešených návodných úloh k podchycení všech jevů a úlohy na procvičení.
Učebnice předkládá a vysvětluje látku, pracovní sešit slouží k procvičování látky a jako banka dalších úloh. Tím je zabezpečeno, že učebnice spolu s pracovním sešitem jsou dostačujícími podklady pro vedení výuky. Není třeba doplňovat dalšími sbírkami úloh.
Řazení kapitol v učebnici a pracovním sešitě je pochopitelně identické, předpokládá se souběžná práce s učebnicí i pracovním sešitem.
Koncepce učebnice
Učebnice je rozdělena do kapitol, které tvoří jednotlivé celky látky. Každý celek látky je koncipován nejvýše na 3 vyučovací hodiny.
Hlavní snahou je látku předkládat čtivou formou s důrazem na přímočaré souvislosti s praxí a s dříve probíranou látkou. V učebnici je použito několik jednoduchých typů textů a označení, které mají napomoci orientaci. Jde o:
Takto koncipovaný text učebnice dává učitelům dostatek materiálu, aby mohli přirozeně střídat činnosti v hodinách – diskutovat, zdůvodňovat, vysvětlovat, procvičovat či hledat odpovědi na více či méně obtížné otázky. Zároveň učitelům umožňuje efektivně učivo sumarizovat a zpřehledňovat – při opakování je např. možné využívat shrnutí nebo „poučky“.
1 ČÍSLA MOHOU BÝT I ZÁPORNÁ
2 JAK POZNÁTE, KTERÉ CELÉ ČÍSLO JE VĚTŠÍ?
3 JAK CELÁ ČÍSLA SČÍTÁME A ODČÍTÁME?
4 NYNÍ BUDEME CELÁ ČÍSLA NÁSOBIT A DĚLIT
5 S DESETINNÝMI ČÍSLY PRACUJEME STEJNĚ JAKO S CELÝMI ČÍSLY
6 UKÁŽEME SI, JAK PRACUJEME S DELŠÍMI VÝPOČTY
7 VÝPOČTY MOHOU BÝT JEŠTĚ SLOŽITĚJŠÍ
8 ČÍSELNÁ OSA POMŮŽE I V GEOMETRII
VÝSLEDKY
Zboží bylo vloženo do košíku
Opravdu chcete vyprázdnit košík?